Regulamin Sklepu Internetowego: www.maado.pl
I. Postanowienia wstępne Poniższy Regulamin Sklepu MAADO skierowany jest do wszystkich Klientów korzystających ze sklepu i określa zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem sklepu www.maado.pl.
II. Definicje
- Sklep Internetowy – serwis internetowy w układzie sklepu dostępny pod adresem www.maado.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia.
- Sprzedawca/Sprzedający – MAADO – JDG z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Jerzmanowskiej 22, kod pocztowy 54-530, NIP: 5140233333, Regon: 380460098
- Klient – osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu.
- Regulamin – niniejszy dokument.
- Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Konto – osobisty panel administracyjno-informacyjny Klienta w Sklepie Internetowym tworzony w wyniku prawidłowej rejestracji, za pomocą którego może składać Zamówienie.
- Rejestracja – jednorazowa czynność, polegająca na utworzeniu przez Klienta Konta, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Sprzedawcę na stronie Sklepu.
- Towar – produkt prezentowany i oferowany w Sklepie Internetowym, który można zakupić online; każdy opis Towaru jest dostępny przy prezentowanym produkcie.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.
- Cookies – niewielkie pliki tekstowe, zapisywane w celu utrzymania sesji Klienta (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie musi na każdej stronie wpisywać nazwy Klienta i hasła, tworzenia statystyk oglądalności, wyświetlania reklam o treści najbardziej zbliżonej do zainteresowań Klienta oraz tworzenia ankiet internetowych i zabezpieczania ich przed wielokrotnym głosowaniem przez te same osoby. Pliki te nie gromadzą danych osobowych Klienta, mogą być w każdym momencie usunięte przez Klienta.
- Cena – wartość Towaru brutto, umieszczona obok informacji o Towarze. Ceny wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT.
III. Kontakt ze Sprzedawcą:
- Adres korespondencyjny Sprzedawcy: MAADO Marcin Dudek, ul. Jerzmanowska 22, 54-530 Wrocław
- Adres e-mail Sprzedawcy: biuro@maado.pl
- Numer telefonu Sprzedawcy: + 48 603511435
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 23 1020 4900 0000 8502 3137 6520
- Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach pon.-pt. 8.00 – 16.00, oraz mailowo na adres: kontakt@maado.pl 24h/7 – w przypadku kontaktu mailowego poza godzinami pracy naszego biura odpowiemy na maile niezwłocznie oraz w miarę możliwości technicznych.
- Wszelkie reklamacje można składać w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@maado.pl
IV. Informacje ogólne:
- Niniejszy regulamin stanowi integralną częścią umowy sprzedaży, Klient ma dostęp do jego treści oraz możliwość jej odtworzenia. Klient zobowiązany jest do potwierdzenia zapoznania się z Regulaminem.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu sklepu spowodowane niezależne od Sprzedającego, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie produktów oferowanych przez sklep nie wymaga zakładania konta Klienta. Składanie zamówień przez Klienta na produkty znajdujące się w ofercie sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia jako „Gość” bez zakładania konta Klienta.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
- Klient informowany jest o ewentualnych kosztach wysyłki w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń,
- niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
- niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam),
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy,
- korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego,
- korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet.
- Wszelkie prawa do Sklepu, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Sklepu, a także do formularzy, logotypów należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
V. Składanie zamówienia:
W celu złożenia Zamówienia należy:
- wybrać produkt będący przedmiotem zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
- zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia zamówienia bez rejestracji jako „Gość”,
- jeżeli wybrano możliwość złożenia zamówienia bez rejestracji – wypełnić formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa produktu, wybrać sposób przesyłki, wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy zamówienia,
- kliknąć przycisk ”Realizuj Zamówienie”,
- dokonać wyboru warunków rabatowych – jeśli przewidziane zostały takie możliwości rabatowe,
- wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie,
- potwierdzenie zamówienie zostanie przesłane w wiadomości e-mail na podany przez Klienta adres mailowy.
Podanie danych osobowych podczas składania zamówienia jest dobrowolne, jednak konieczne:
- do zawarcia i realizacja umowy sprzedaży,
- do obsługi księgowej umowy sprzedaży,
- do obsługi zgłoszeń reklamacyjnych i zwrotów,
- do prowadzenia korespondencji e-mail dotyczącej realizacji umowy,
- do kontaktów telefonicznych z Klientem.
VI. Transport i koszty dostawy oraz czas realizacji Zamówienia:
- Sklep www.maado.pl dostarcza zamówione produkty poprzez ogólnodostępne firmy wysyłkowe na adres umieszczony w formularzu zamówienia.
- Czas dostawy jest zaznaczony w potwierdzeniu wysłanym na podany adres email po dokonaniu zakupu. Sklep zastrzega sobie prawo do zmiany czasu dostawy, dokonujący zakupy będzie wówczas o tym poinformowany drogą mailową lub/i telefoniczną.
- Towar dostarczany jest do klienta w paczkach do samodzielnego montażu. W każdej paczce znajdują się wszystkie niezbędne elementy potrzebne do złożenia mebli oraz instrukcja.
- Cena transportu nie obejmuje wniesienia i montażu dostarczanych produktów do miejsca przeznaczenia.
- Dostawa produktu odbywa się na terenie Polski, w przypadku wysyłki poza granice Polski prosimy o kontakt drogą mailową – na pewno się dogadamy?
- W przypadku zamówienia produktów o różnych terminach wysyłki, terminem ostatecznym jest najdłuższy podany termin.
- Większość asortymentu produkowana jest na zamówienie Klienta, prócz oferowanych na stronie gotowych zestawów oraz pojedynczych elementów. Czas realizacji podany jest przy produkcie, z reguły jest to do 2 tygodni, ze względów logistycznych termin dostarczenia Towaru może się wydłużyć o czym Klient zostanie wcześniej poinformowany.
VII. Możliwe sposoby płatności:
- Płatność przelewem – Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 4 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy sprzedaży – w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane;
- Płatność za pośrednictwem platformy e-przelewy, zgodnie z zasadami platformy e-przelewy;
- Płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki – Klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki. Warunki w przepadku tej metody płatności są ustalane indywidualnie;
- Płatność przy osobistym odbiorze zamówienia – po wcześniejszym kontakcie telefonicznym i ustaleniu terminu oraz godziny odbioru zamówienia.
- Dokumenty księgowe w postaci Faktur VAT wystawiane są w wersji elektronicznej, w przypadku konieczności posiadania dokumentu księgowego w postaci papierowej, Klient zobowiązany jest o tym poinformować Sprzedawcę wraz z wypełnieniem formularza zamówienia w rubryce Uwagi.
- Sprzedawca wystawia dokument księgowy w postaci elektronicznej. Sprzedawca jednak nie odpowiada za błędną treść Faktur VAT powstałą w związku z podaniem przez Usługobiorcę błędnych danych. Faktury VAT w postaci elektronicznej dostarczane są na adres poczty elektronicznej e-mail, który podany został podczas składania zamówienia.
- W przypadku zmiany adresu e-mail, na który ma być dostarczona faktura elektroniczna Klient zobowiązany jest do powiadomienia o tym Sprzedawcy. W przypadku braku takiego powiadomienia korespondencja wysłana na dotychczasowy adres e-mail, będzie potraktowana jako prawidłowo doręczona.
VIII. Gwarancja
- Na produkty nowe ze Sklepu Internetowego MAADO jest udzielana 24 miesięczna gwarancja. Kartą gwarancyjną jest faktura, którą Klient dostaje w formie elektronicznej bądź po wcześniejszym poinformowaniu Sprzedającego w formie papierowej.
- Warunkiem zachowania wszystkich parametrów mebli firmy MAADO oraz uprawnień do gwarancji jest złożenie mebli w terminie do 14 dni od ich otrzymania. Wynika to ze specyfiki surowca naturalnego, które w wyniku dłuższego przechowywania może naturalnie zmienić swoją formę (niewielkie odkształcenia, wypaczenia).
- W przypadku wad lub niezgodności towaru z umową, Klientowi przysługuje uprawnienie do reklamacji towaru poprzez zawiadomienie sprzedającego drogą poczty elektronicznej na adres e-mail:kontakt@maado.pl lub pocztą tradycyjną na adres korespondencyjny Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie.
- Klient powinien sprawdzić i obejrzeć Towar w momencie odbioru, czy przesyłka nie zawiera uszkodzeń.
- W przypadku uszkodzeń Klient w obecności przewoźnika musi spisać protokół reklamacyjny. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać następujące dane: – imię i nazwisko – adres do korespondencji (również adres e-mail oraz numer telefonu) – przedmiot reklamacji( w tym zdjęcia uszkodzeń) – przyczynę reklamacji – podpis (tylko w przypadku reklamacji składanej pocztą)
- Sprzedawca może przed rozpatrzeniem reklamacji, zwrócić się do Klienta o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie, jeżeli podane dane lub informacje, wymagają uzupełnienia, bądź wskazuje na zasadność dostarczenia mu produktu celem prawidłowego rozpatrzenia reklamacji.
- Sprzedawca rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni roboczych od daty jej otrzymania z zastrzeżeniem sytuacji, w której w późniejszym terminie uzupełniano dane reklamacyjne, lub w późniejszym terminie dostarczono Produkt, co było niezbędne dla prawidłowego rozpatrzenia reklamacji, wówczas termin jej rozpoznania biegnie od daty otrzymania prawidłowo uzupełnionej reklamacji, albo odpowiednio daty dostarczenia produktu, w zależności, które zdarzenie wystąpiło później.
- O rezultacie reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta na adres e-mail lub telefonicznie na adres/telefon wskazany w zgłoszeniu reklamacyjnym, a w przypadku korespondencji listownej na adres wskazany przez Klienta.
- W przypadku naprawy towaru u Klienta zostanie z nim ustalony termin i orientacyjny czas trwania naprawy.
- W przypadku naprawy towaru w innym miejscu, a także w przypadku wymiany towaru na nowy, sklep www.maado.pl odbierze od klienta towar we wcześniej uzgodnionym terminie.
- Demontaż, przygotowanie towaru/ zabezpieczenie do odbioru reklamacyjnego leży po stronie Klienta.
- Jeżeli wada rzeczy sprzedanej jest istotna, Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy. Produkt nie może nosić śladów użytkowania, do przesyłki musi zostać dołączony dowód zakupu.
- Wyłączenia z gwarancji:
utrata uprawnień gwarancyjnych następuje w przypadkach:- użytkowania mebla w zakresie temperatur poniżej 15 °C
- użytkowania mebla w zakresie wilgotności powietrza powyżej 80%,
- użytkowania mebla w pobliżu źródeł ciepła (kaloryfery, piecyki, itp.) – min. odległość ustawienia mebla od źródła ciepła to 30 cm,
- zalania mebla woda lub inna cieczą,
- montaż mebla niezgodnie z załączoną instrukcją,
- użytkowania mebla niezgodnie z przeznaczeniem,
- stwierdzenia prób wykonania naprawy lub poprawek przez osoby nieuprawnione,
- stwierdzenia niewłaściwego wykonania zabiegów czyszczenia i konserwacji lub zabrudzenia wyrobu,
- wszelkich uszkodzeń mechanicznych,
- szkód powstałych w wyniku niewłaściwego przewożenia mebli przez Klientów.
IX. Prawo odstąpienia od umowy, zwrot towarów:
- Każdy Klient ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dnia odebrania produktu bez podania przyczyny składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy oraz przesyłając je na adres e-mailowy Sprzedawcy bądź za pośrednictwem poczty na adres siedziby Sprzedawcy podany w Regulaminie. Stosowny wzór oświadczenia stanowi Załącznik 1 do niniejszego Regulaminu, przy czym do skorzystania z uprawnienia nie jest wymagane posługiwanie się niniejszym wzorem.
- Sprzedający, w przypadku rezygnacji przez Klienta z zakupionego towaru zwraca Klientowi w terminie do 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt przesyłki produktu do Klienta.
- Sprzedający dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Klient ponosi jedynie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, przez co należy w szczególności rozumieć koszt odesłania towaru z powrotem do sprzedającego.
- Sprzedający niezwłocznie przekazuje Klientowi potwierdzenie przyjęcia oświadczenia o odstąpieniu drogą elektroniczną, przy wykorzystaniu wskazanego przez Klienta adresu poczty elektronicznej lub przy użyciu innego środka komunikowania się, jeżeli użycie poczty elektronicznej nie jest możliwe.
- Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach Klienta, odstąpienie od umowy nie dotyczy towarów, których zwrot ze względów higienicznych jest niedopuszczalny oraz towarów nieprefabrykowanych, służących zaspokojeniu indywidualnych potrzeb Kupującego lub wytworzonych na zamówienie.
- Uprawnienia i obowiązki związane z prawem odstąpienia od umowy dotyczą tych Usługobiorców wyłącznie, którzy posiadają status Klienta – w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach Klienta (Dz.U. 2014 r., poz. 827) i zawierają umowę sprzedaży produkty na podstawie umowy zawartej na odległość.
X. Postanowienia końcowe
- Składając Zamówienie, Kupujący akceptuje niniejszy Regulamin w całości.
- Właściciel Sklepu ma prawo do zmiany niniejszego Regulaminu; zmiany Regulaminu nie dotyczą transakcji już dokonanych/w trakcie realizacji.
- Wykorzystane na zdjęciach dekoracje nie są wliczone w cenę mebli i nie są sprzedawane wraz z zakupionym towarem, stanowią one jedynie element ekspozycji.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie, wprowadzania nowych towarów do oferty, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych na stronach sklepu internetowego bądź wprowadzania w nich zmian; niniejsze postanowienie nie dotyczy transakcji w trakcie realizacji.
- W razie sporu powstałego w związku z wykonywaniem umowy zawartej na podstawie Regulaminu strony mogą podjąć próbę rozstrzygnięcia go w sposób polubowny działając w dobrej wierze.
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.